English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Κυριακή, 17 Φεβρουαρίου 2008

Δεμένοι στην πραγματικότητα



Πίσω από τις κουρτίνες, πρόβες μικροφώνου, ένα-δύο, ένα-δύο, τελευταίες οδηγίες, λίγο μακιγιάζ ακόμα· μπροστά από τις κουρτίνες, οι θεατές έχουν καθήσει στις θέσεις τους και περιμένουν να αρχίσει η παράσταση.

Κάθε παράσταση είναι ιδιαίτερη, αλλά η θεατρική παράσταση «Δεμένοι στο όνειρο», που έλαβε χώρα στο Κολλέγιο Αθηνών στις 15 και 16 Μαΐου ήταν πραγματικά κάτι ιδιαίτερο. Στο έργο συμπρωταγωνιστούν μαθητές και απόφοιτοι του Κολλεγίου, με νέους και εθελοντές από το Θεατρικό Εργαστήρι του MDA.

Η ιστορία είναι στην ουσία μια πρόσκληση προς το κοινό, να μάθει και να γνωρίσει τις ιδιαιτερότητες των ανθρώπων με νευρομυϊκές παθήσεις. Είναι μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η άγνοια που συχνά υπάρχει, αλλά και μια ένδειξη για το πώς οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν ένα σημαντικό και αναπόσπαστο μέρος του κοινωνικού μας συνόλου. Αν και η ιστορία απευθύνεται κυρίως σε νέους, το μήνυμά της είναι σημαντικό, αισιόδοξο και πρόσφορο για όλους μας. Για την κ. Ξύδα (συγγραφέας – σκηνοθέτης), σκοπός ήταν να παρουσιάσει αυτά τα θέματα με έναν τρόπο προσιτό για το κοινό. Όπως αναφέρει η ίδια, η παράσταση είναι πάνω απ' όλα μια «δραματοποιημένη ενημέρωση» για τη ζωή των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα.

Φυσικά, όπως συμβαίνει συνήθως, η ζωή ακολουθεί την τέχνη. Στην προκειμένη περίπτωση, οι νέοι που έλαβαν μέρος σ' αυτήν την παράσταση, δηλαδή οι μαθητές του Κολλεγίου και τα μέλη του MDA, γνωρίστηκαν, πειραματίστηκαν και έδεσαν μεταξύ τους στις πρόβες. Παρά το ζόρι, τα προβλήματα (πρόσβασης κυρίως), την όποια θεατρική απειρία, έμαθαν ο ένας από τον άλλο και υλοποίησαν αυτοί πρώτοι το σκοπό και το μήνυμα του έργου... ότι στην ουσία δεν υπάρχουν δύο διαφορετικοί κόσμοι αλλά ένας, και όσο περισσότερο ζητάμε να μάθουμε και ενδιαφερόμαστε για τους συνανθρώπους μας, τόσο καλύτερα για την κοινωνία μας αλλά και για τον ίδιο μας τον εαυτό.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 25/05/2006

Δεν υπάρχουν σχόλια: